A Whole Bunch of Nonsense (Repekan Melampau)

|
Aku paling tak suka, and in fact meluat orang yang berlagak and rasa diri tu bagus. Dah la camtu, biadap pulak tu...huh.

Ok tu jer bab tu. Tak ada kene mengena dengan entri kali ni or anything to do with real life pun. In fact tak ada pun confront dengan orang yang camtu lately. Tiba-tiba rasa nak sebut.

Baby! What? Baby!!!! Exciting times ahead! Bila orang tanya baby dah due? Saya jawap, belum! Sebab apa? dah memang tu jawapan dia. Memang baby tak keluar lagi. Ni pun tak ada kena mengena dengan apa-apa.

Can anyone sense my excitement?

Nanti before you know it I'll be like, "Sofeah! Don't play too far okay? Ayah wants you to play where ayah can see you". Then Sofeah will look right at me with those big blue eyes (tak malu anak mata biru) and say, "Alright ayah. Sofeah main dekat jer". Masa ni Sofeah umur dah 17 tahun...what?!

Haha time does fly by very fast. With a blink of an eye, my life has become how it is right now. Blink of an eye tu expression je. Dah berapa banyak blink dah pun ni. Dah la I have this habit of blinking and making that rabbit face.

Orang selalu kata, ingat senang camtu je anak tu menggelungsur keluar macam yang awak selalu katakan? Isteri you kena teran tau. In English pulak: you think it's as easy as sliding out? Your wife has to teran tau. But I'm positive. My positivity say, the first expression my baby's going to give is, "weeeeeeee!!". In fact it's "weeeeeee!! fun, let's do that again!". Of course if that's the case then my wife would be happy, and that's what I want ultimately.

My wife has been feeling stomach cramps and contractions. Tak kerap sangat but enough to worry me. Dah la tu handphone dia yang teramatlah tua tu asyik mati je. Takleh diselamatkan lagi. She says it's on life support. So dia nak contact susah and bila dia gi keje tu agak risau la kan. If emergency ke apa, die nak contact payah.

SO! As it is right now, we're hoping it all goes well and that she doesn't have to face problems while at work or whilst driving to or back from work. Sebab hal phone ni memang merisaukan. Another way is, dengan membeli handphone baru. Since we're on a tight budget, siapa-siapa yang hendak menderma sila tinggalkan nombor contact anda atau e-mail. Tak banyak pun. Jika ada 20 orang derma like RM30 dah dapat RM600 boleh beli handphone ada MP3 and camera 1.3 megapixel. Tak nak mintak banyak.

In English (since some may want to contribute from overseas): My wife's phone dies a lot. Contribute to me and wife. Leave contact info or e-mail and I'll get back to you.

Haha! Over la kan tu...

Fun nak jadi ayah ni. So siapa-siapa di luar sana yang sudah berkahwin, don't be afraid. Try it out. Ceh boleh try-try pulak. I mean, give it a go. Rezeki tu sentiasa ada. Bagi yang belum kahwin, jangan menggatal sangat. Kahwin dulu. Kalau tak ada duit, nikah je takyah kenduri besar-besar. If semua okay, mak ayah pulak problem, kahwin lari. If ada duit tapi belum bersedia, jangan ngada-ngada. Banyak possibility lain tapi the gist of the advice is, kahwin and reproduce lah ye.

Akhir kata, be good to life and life will be good to you.

3 comments:

Dearests said...

Salaam. Wan. Matt and I got extra phone. You can use first if you want. How much does your wife get paid per day? We'll pay for her services to STAY HOME. Hehehe. Seram dengar dah sarat masih drive gi kerja. InsyaAllah all goes well. Ask Farid to call me if and when you need the phone.

wun said...

Owh really? Haha I was just kidding but giving enough hint to make it sound true/desperate..haha.
I'll convey to Farid your message of perpetual kindness...

She can stay home, she doesn't want to waste the maternity leave.That's life.Hmmmm..

Faridatul Bariza Binti Md Nasir said...

Anis..thanks for the offer..this weekend akan pinjam my bro's extra fon..cume xde mase lagi nk blk bangi ni..hehe..sabar jer until saturday..insya'Allah xde pape until then.. =)